Amerigo Tot csésze és csomagolás tervezés
Ezt a csészét a magyar származású Amerigo Tot absztrakt formavilágú kerámiái ihlették. A 20. század egyik legkiválóbb szobrászművészének Olaszország lett a második hazája. Római műterme valóságos zarándokhely volt az európai értelmiség körében. Az 1950-es évek derekán egy rövid ideig a dél-olasz Vietriben a Pinto kerámiamanufaktúra művészeti vezetője lett. Itt készült többek között egyik leghíresebb alkotásak, a római Termini pályaudvar homlokzati frízének első agyagvázlata is.
Minden úgy kezdődött, hogy Nemes Péter grafikus, szobrászművész bekopogott Zakar István keramikushoz, hogy készítsenek közösen egy olyan csészét, amely egyfelől tükrözi Amerigo Tot szellemiségét, másrészt új színt visz az emléktárgyak világába. Az eredmény ez a porcelántárgy lett.
A CASA TOT első csészéit a tervezők reményei szerint hamarosan további
termékek követhetik, amelyek a mindennapjainkba emelik Tot művészetét.
Vásárlásával az Amerigo Tot Alapítvány munkáját is támogatja!